fredag 15 april 2011

Sjuka barn!

Halloj!
Igår var Noah hemma från dagis stackarn! Han hade 38,6 graders feber på morgonen.På kvällen innan han skulle lägga sig var den uppe i 39,9.=( Han var så ynklig å så blank på ögonen! Efter lite alvedon somnade han iaf gott och vaknade bara två gånger i natt! Theo är oxå lite sjuk....han har haft sån trälig hosta länge så nu har han fått Ventoline utskrivet av doktorn. Vet inte om jag tycker att det hjälpt nåt men det har ju inte blivit värre iaf!
Nu på morgonen är Noah hyffsat pigg iaf även om han har 38,9 grader. Nu leker han med Theo som springer runt i sin gåstol. Han puttar iväg honom å skriker "skjuts iväg" och Theo tycker det e jätteroligt å kommer springades tillbaka å Noah skjutsar iväg honom igen och så fortsätter det om å om igen! Sötisarna mina=)

Ikväll ska jag på AW med arbetskamraterna, det ska bli skoj å träffas lite å tjattra=)
Det e aldrig nån som har tid för mig när jag kommer dit å är sällskapssjuk!

Imorgon är det tänkt att vi ska åka till Stockholm å hälsa på pappa å Kerstin men vi får se hur det blir nu! Har Noah feber så åker vi ju inte! Det är så typiskt att han blev sjuk just nu, han som nästan aldrig e sjuk! Vi har inte vart å hälsat på där på över ett år heller så jag hoppas vi kommer iväg! Om vi gör det så ska vi gå på Aqvarium eller vad det heter, det e massa fiskar å hajar å såna saker! Noah kommer älska det=)

Vad långa dagarna blir när barnen e sjuka å man inte kan ta sig nånstans! Igår låg vi i soffan hela dagen nästan å kollade på massa filmer (kan iofs va mysigt det med). Theo blev lite uttråkad dock=) E så trist när man inte kan gå ut! Själv blir man hängades framför datorn alldeles för mkt (börjar bli lite smått trött på alla barnfilmer) så till slut vet man inte vart man ska gå in! Kan inte så många sidor som e roliga å kolla på, blir mest facebook (nörd) å en del bloggar. Och genom en blogg hittar man vidare till nån ny osv. Brukar kolla Katrin Zytomierska (eller vad hon nu heter), hon e rätt rolig. Igår hittade jag till Laila Bagge (visste inte att hon var gravid).Tycker det e kul å läsa att kändisar faktiskt oxå lever ett vanligt Svensson liv mellan tv-inspelningar mm....

Nej nu ska jag gå å ägna mig åt mina barn ist för att sitta här! Det är inte så populärt längre stunder;)
Noah har redan tjatat hål i huvudet på mig...haha...blir så full i skratt (till en början) men när han sagt "mamma" typ 300 ggr hittills idag så börjar det bli lite jobbigt;) Han ger sig inte förens jag svarar heller "mamma,mamma,mamma" å när jag säger "jaa" så säger han typ "titta katten mamma"....en sekund senare "mamma"..."jaa" -"katten spjinger"...ytterligare en sekund senare "mamma"..."jaa" -"titta katten" å så fortsätter det!
Tur att farmor kommer snart så han kan tjata på henne en stund "hammo,hammo" haha

Hejs svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar