måndag 20 juni 2011

Idag har det vart en fullspäckad dag för lilla Noah som resulterade i att han somnade i soffan 18.30=) Lilla plutten!

Dagen började med att Noah vaknade ca 7.30, då hade Theo och jag ätit frukost och gjort i ordning Noahs frukost och packat iordning väskan till Theo och picknick väskan!
Strax efter 8 for vi iväg med Theo till Gitta och Noah vart jätteledsen, han ville att Theo skulle följa med oss! När jag sa att vi skulle hämta Theo snart igen så lugnade han sig=) Vidare for vi för att plocka upp Maja och Madicken och sen vidare till Österledskyrkan där en stoor buss stod och väntade på oss! Det var bara vi som gick på bussen där! Noah var imponerad av att vi skulle åka buss och sa upprepade gånger "mamma, det e så looooligt att åka buss, det är jätteloligt mamma" haha...så gullig.

När vi kom fram till lunedet så var det MASSVIS med barn där å alla samlades i den lilla kyrkan för att sjunga tillsammans=) Det var jättemysigt!
Sen gick vi upp till gräsplanen där lekplatsen är (en ny superfin lekplats) och barnen fick leka å busa å sen kom Pippi Långstrump och delade ut guldpengar (choklad) till alla barnen till Noahs stora förtjusning=) Han glufsade i sig sin på en gång och sen satt han och trånade efter Madickens choklad som hon satt och mumsade på=)

Sen grillade vi korv och barnen lekte vidare! Noah och Madicken var såå gulliga och gick å höll varandra i handen!=) Vi gick självklart och kollade på djuren oxå, det hade ju Noah tjatat om sen igår! Supersöta kaninungar hade dom fått! Noah smällde till åsnan på nosen när han lite väl våldsamt skulle ge han lite gräs så den argsinta åsnan högg efter Noahs hand och lunkade surt iväg! (tjurig åsna) Bäst att akta barnen!

Tillbaka till lekplatsen kom brandbilen och tutade med sirenerna och brandmannen delade ut glass till alla barnen (vi vuxna då;) ) Maja och jag fick gå till kiosken och köpa oss ist!

När klockan var ett gick bussen hem och Noah var helt slut och somnade i bussen! Han hann dock inte sova länge innan vi var framme så då vaknade han och så åkte vi och hämtade Theo!

Vid tre kom vi hem och väckte Andreas och Theo sov en stund!
Vid fyra åkte vi allihopa ner till sommarcafét vid sandviksbadet som hade invigning idag! Mormor kom dit också (barnens mormor alltså) eftersom hon bor i närheten! Noah skulle nämligen få rida på islandshästar som var där dagen till ära! Först var han jättemodig och satte på en hjälm och stod å väntade så förväntansfull men när han väl skulle upp på hästen så ville han inte! En liten flicka fick ta hjälmen och rida i stället och när han såg det skulle han självklart rida!
Vi fikade så länge och när vi fikat färdigt så red han min duktiga pojke! Han var sååå mallig och när ridturen var över vart han vansinnig när han inte fick rida mera! haha*

Vi kom hem vid sex och halv sju sov han! Vilken dag för en tvååring!=)
Imorgon väntar dagis!

Ska försöka lista ut hur man för över bilder från mobilen, fatta inte hur man gjorde!
Mobilen som för övrigt satte massa människor i arbete nere vid sommarcafét eftersom den var borta när vi skulle hem och jag visste att jag hade haft den där nere! Vi letade i gräset och gick "hästrundan" och uppe vid bordet vi satt, rotade igenom hela bilen och vagnen (flera ggr dessutom)och gav numret till Andreas ifall dom skulle hitta den därnere senare! andreas muttrar lite och jag vet vad han tänker (ååå vad klantig hon är som slarvat bort mobilen mm..mm..mm) när min mamma frågar Andreas "DU har den inte i fickan eller nåt då" varpå Andreas snabbt svarar "NEJ" och känner i fickorna och där låg den;)
Skickade mamma tillbaka till kiosken för att tala om att vi hittat den och VART vi hittat den;)
Jag älskar dig ändå plutt;) Fast du har minne som en guldfisk ibland (jag med för den delen) Jag kom inte ihåg att jag gav den till Andreas och han kom inte ihåg att han tog emot den!=) Klockren duo;)

Lååååångt inlägg....fick inte i ryggen så nu ska jag sova!=)
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar