onsdag 17 februari 2010

Sitter här framför datorn å undrar varför jag inte går å lägger mig! E hur trött som helst men jag vill vänta tills Andreas kommer hem från träningen vid tio.*gäsp*
Noah gullet sover så gott i sin säng, han har faktiskt blivit väldigt duktig på kvällarna när han ska läggas! Nog för att vi fortfarande är där inne tills han somnat (ska försöka få han att somna själv så småningom) men det tar inte speciellt lång tid å han gnäller inget alls så länge vi e där. Har lagt en babymadrass på golvet bredvid hans säng så det e rätt skönt å ligga där å vila en stund! Har även börjat med å gå in å lägga mig där om han vaknar på natten å det har gått jättebra, dom flesta nätter somnar han om rätt fort å bara man får honom å somna om i sin säng så sover han där fram tills det e morgon, ungefär mellan 7-8 ibland 6 (lite tidigt för min del) men då hämtar jag honom bara in till mig å så ligger vi minst en timma å gooosar i sängen. han e väääärldens gosigaste unge våran lilla skrutt, e såå glad för det=) Det e inge brottom upp på morgnarna där inte utan vi ligger minst en halvtimme/timme varje morgon å bara myser å myser=)

Han har börjat säga så mkt ord nu oxå...det e så himla roligt å höra när det poppar ut nya ord å ljus hela tiden. Han kan härma varenda djur som finns oxå, hur låter t ex en fisk eller en mus? fråga Noah, han kan=) Han kan även hästen, hunden, katten, grisen, fåret, kossan, tigern (med gester), kaninen, apan, fisken å biet!!!=)
Han säger mamma å pappa, mormor (mommo), Gunnar (Gugga), farfar (afaf), bok (boch) med betoning på CH..haha, pulka (pukka), gurka (gukka), pojke (pokke), wooow e ett han hans favvo uttryck=) bajs säjer han allt för ofta, gackeng (vatten), strumpa (buppa), puppe (buppu), äää däää sägs ju oxå ganska många ggr om dan..haha! Ja frågar man inte får man ju inget veta!
Han e såååå duktig vår lilla pojke, han har blivit så stor å suger i sig allt man säger som en svamp!

En sak till han har börjat med på sistone e å klättra på ALLT, stolar, bord, soffan, pallar, ja ALLT å han ser suuuper nöjd ut oxå när han klättrat upp nånstans där han inte får vara! Busfrö* Han kan även öppna dörrar själv nu å det e en nackdel när man har en karl som jobbar natt som ligger i gästrummet å sover på dagarna.=) Noah vet precis vart han ligger å förut har han inte vart där å stört nåt men sen han lärde sig å öppna dörren så går han mer än gärna dit i smyg när inte jag ser honom.
Häromdan stod jag på toan å borstade håret å jag hörde att han sprang ut i köket å sen vart det tyst så när jag gick å kollade vad han gjorde så hade han öppnat dörren till Andreas, klättrat upp i sängen å lagt sig på hans arm med en bok=) (boch boch) sa han.Han älskar j u att läsa böcker. såååå himla söt=) kan tillägga att klockan var 9.30 å han brukar gå upp 14.00. Han var lite yrvaken där=)

Ska lägga upp lite bilder nån dag oxå, har inte orkat tömma kameran, vet inte ens vart den e=)

Nu har ni fått en liten uppdatering vad som hänt med lillen den senaste tiden iaf!=)

3 kommentarer:

  1. ja en riktig gounge den där noah =) skönt att han sover i sin säng. Madicken började nyligen ligga i egen säng och vi ligger även brevid med när hon ska somna sen under natten ligger brevid. Sen eftersom kommer hon lära sej somna själv osv. Men lika bra att ta det i deras takt.. =) kraam

    SvaraRadera
  2. vad skönt att det e fler som gör så=)

    Vad goa dom var mot varandra häromdan=)

    kram

    SvaraRadera
  3. Vart har du tagit vägen vännen? :).. Hoppas allt är bra med er!! KRAMAR

    SvaraRadera