lördag 5 december 2009

julshoppning å julbak har stått på schemat=)

UjUjUj vad dagarna går fort å jag hinner inte med att uppdatera bloggen lika ofta som jag hade tänkt när jag startade den=)

Dagarna som gått

TORSDAG
Jag gjorde en chansning å tog med mig min älskade son på shopping dag i Örebro.
Egentligen skulle svärmor vara barnvakt så jag kunde åka själv för jag skulle flänga över hela stan men det dök upp hinder så ist för att sitta hemma å dröna tog jag med honom. Jag tänkte att det får gå så länge det går så åker vi hem sen. Vi åkte vid tio å kom hem strax efter fem å mitt lilla hjärtegryn gnällde inte EN endaste gång. Han e så underbar så det e inte klokt=)

Vi började med att åka till plantagen ute vid eurostop, skulle kolla efter en gran (plast). Noah somnade i bilen på väg dit å sov tills jag satte honom tillbax i bilen. Sen körde vi mot Marieberg å gick först på babyproffsen, sen BR leksaker å Rusta å till sist Blomsterlandet. Det ligger ju alldeles intill varandra. Efter det for vi till Ikea för å äta lite mat....Noah satt snällt i kundvagnen genom hela Ikea=)
Sen åkte vi vidare till Bauhaus (för att kolla om dom hade nån julgran som dög), in i bilen igen å parkera utanför Jula vid marieberg, in där å kolla efter julgran!(måste ju kolla utbudet innan man bestämmer sig) Sen in på självaste Marieberg köpcenter!=) Där inne tog det inte lång tid innan Noah somnade så jag fick gå i lugn å ro. När jag var klar fick jag väcka honom. Han fick lite banan å nyponsoppa innan jag satte in honom i bilen IGEN å for tillbaka ut till plantagen där jag sett den finaste granen=) Sen åkte vi hem=) Jag vart sååå imponerad av min lilla prins....så många ggr som jag tog ur och satte in han i bilen igen trodde jag han skulle tröttna fort!=)

en VIT julgran (!)



Hoppas verkligen att det blir fint=) Ska packa upp den å testa så det känns bra så jag hinner byta den om jag skulle vilja!!
Andreas höll på å svimma när jag till slut sa vad den kosta! haha
Han frågade "jaha vad kostade den då, 400-450kr lr?" Nej lite mer sa jag....."VA" säger han "kostade den 600kr"? nej inte riktigt säjer jag...lite till!=) "VAAA" säjer Andreas "mer än 700-800kr?" njaaa kanske säger jag. "Den kostade väl inte mer än 1500kr iaf" säger han. NEEEEEJ självklart inte säger jag, inte SÅÅÅÅ mkt.;)
haha....då vågade han inte gissa mer=)

Även denna fina tomte fick följa med hem! Den ska stå under granen=)


FREDAG
Igår var Jenny å barnen här på fredagsmys=) Vi käkade tacos å mös....barnen lekte å Noah var alldeles, ja jag vet inte vad han var=) Han bara gick efter Liam å Leo när dom for fram på varsin bil/motorcykel....fram å tillbax, fram å tillbax! Han trivdes kan jag säga=) Liam var så go å han kramade å myste med Noah=) Å så lekte dom i kojan såklart=) Alla barnen somnade gott....Noah efter typ halva vällingflaskan (det brukar han aldrig göra) å Leo å Liam å vår säng.
Sen kollade vi på Idol...det e ju ett måste på fredagarna!=) Sen kom Tobbe lite senare på kvällskvisten!
Jääääklarns vad bra han va Erik med run ti the hills....han bara SKA vinna.
Calle e ju oxå skitbra men jag hejar på Erik iaf=)

Var förresten å tog influensa sprutan oxå....hade sån tur (eftersom mamma jobbar på apoteket på vårcentralen) så jag fick komma ner på en gång å få sprutan utam å köa. Hade väl blivit över från gårdagen eller så, så det känns skönt att det e gjort.
Idag (lördag) känner jag inget annat än att det e lite ömt på stickstället å det känns som jag har lite lätt träningsvärk bara. =) skönt.

Busungarna=)




IDAG

Idag har jag haft storbak. Det har blivit saffransbullar....tycker vanliga bullar med saffran å russin blir mkt godare än lussebullar, det e så torrt!
Bakade härom dagen oxå....tre mjuka pepparkakor å jag tyckte alla vart lika torra tyvärr.=( inge gott!
Har även gjort två satser med snicker...å mums, dom vart iaf lyckade! Andreas mormor brukar alltid göra det så jag fick receptet å det var ju hur lätt som helst. Så en sats med ljus choklad på å en med mörk så Empa kan äta dom=)
(När du kommer hem ska du få snickers av mig Empa)=)

Sen var vi hos svärmor å svärfar å fick lite mat å nu sitter jag här. Både Noah å ANdreas sover...haha! Halv nio kollade jag in i vardagsrummet från mitt snickersbakande å då sova han! (andreas alltså)


Massvis med bullar....mmmmm=)



Ska även visa en bild på denna veckas arbete=)
Ytterligare en "hello kitty" i samligen....vet inte hur många jag e uppe i! Men ingen bor ju kvar här iaf! Det e bra=)



Har även levererat GOD JUL bokstäver till syrran, Fias salong å Empas rum=)

Det var ett jääättelångt inlägg idag, det e väl ingen som har orkat läsa ända hit...haha

Tror jag ska joina Andreas i soffan nu=)
God natt

2 kommentarer:

  1. Du är så go Sofie! Jag saknar er & längtar efter dina snickers!!<3 Ikväll kommer faster hem äntligen :)

    SvaraRadera
  2. Susanna Pykälämäki6 december 2009 kl. 21:09

    Jag läste igenom hela!!!
    Va duktig han är lilla Noah!
    En sån unge vill jag med ha, perfekt som shoppingkompis=)
    Nu har inte jag läst alla inlägg men kan du inte lägga upp en bild på noahs koja... Nyfiken på hur den blev...
    Puss å kram
    //Sanna Panna

    SvaraRadera