söndag 21 mars 2010

4 läkarbesök på en å samma vecka

Min stackars lilla pojke!
I torsdags tog jag med honom till Baggängens jourmottagning, då hade han haft hög feber flera nätter å jag ville att dom skulle kolla honom igen! Det var tredje läkarbesöket sen i fredags, denna gången konstaterade hon att det var ett öroninflammation.Sköönt tänkte jag faktiskt på ett sätt, att få veta vad det var och att att nu skulle få behandling å bli frisk, äntligen! På fredagen ringde jag barnmottagningen (för tredje gången) för att få veta provsvaret på näsodlingen dom gjorde på tisdagen (vilket doktorn skulle ringa till mig å berätta så fort det kom men hon var SJUK så då får man tydligen ta reda på saker själv) å tur var väl det för det visade sig att det var bakterier som behövde penicillin, dock inte samma som han fått utskrivet mot öroninflammationen så en annan läkare fick skriva ut ny medicin å vi fick börja om från början med den! Hade inte jag ringt å frågat, hade Noah fått gått med bakterier och fel penicillin ända tills på måndag då (om nån nu hade ringt då)????? Man kan ju undra.
Inte nog med det!!!! På lördagen när Noah vaknar har han röda prickar på hela kroppen så vi fick fara ivägtill Baggängen IGEN å doktorn tittade på honom. Han fick sluta med penicillinet omedelbums å fick nåt annar antibiotika utskrivet som dom som e allergiska mot penicillin får! Så i fortsättningen om han måste få penicillin så måste dom testa det på honom först så han inte e allergisk!

Så NU, tredje gången gillt hoppas jag verkligen att min stackars plutt har fått rätt medicin och att han blir frisk NU. Utslagen e fortfarande kvar men det kunde ta ett par dagar innan dom försvann! Tycker han har haft nog nu, nu får det vara bra!

Skulle ju egentligen ha åkt till Säfsen idag å stannat till onsdag med Helena å Christian å barna men det fick vi ställa in tyvärr! Det viktigaste e att Noah blir frisk såklart! Det blir ju fler tillfällen (kanske inte just till Säfsen=)). inte i år iaf=)

På onsdag börjar allvaret oxå....JOBB=) Så ring för sjutton å ´boka tid så jag har nåt å göra när jag kommer tillbaka!=)

2 kommentarer:

  1. näee!!! stackars lilla Noah! :( nu får han se till att bli frisk.. dumma bassiler. kraam

    SvaraRadera
  2. Ja i bland kan man bli galen på läkare och undra hur de tänker.
    Tur du är en påstridig mamma är ju inte alla som är det. Nu hoppas vi det blivit rätt så lille godingen får blir frisk
    Tråkigt ni inte kom i väg, men är ju inte så kul om han e dålig heller..
    Bamse kramar till er iaf

    SvaraRadera